nazwa firmy:
Logopeda, Neurologopeda Anna Kucharska
telefony:
kom. 602 241 134
email:
opis działalności:
1. TERAPIA LOGOPEDYCZNA diagnoza zaburzeń mowy (diagnozę sporządzam w przeważającej części w formie opisowej, zawiera ona informacje dotyczące stanu mowy dziecka, a także innych funkcji istotnych dla terapii mowy, w okresie, gdy dziecko zostało zgłoszone na terapię) terapia dyslalii (sygmatyzm - nieprawidłowa realizacja głosek dentalizowanych: ś, ź, dź, s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż; rotacyzm - nieprawidłowa realizacja głoski: r; kappacyzm- nieprawidłowa realizacja głoski: k; gammacyzm- nieprawidłowa realizacja głoski: g; lambdacyzm - nieprawidłowa realizacja głoski: l; betacyzm - nieprawidłowa realizacjagłoski: b; mowa bezdźwięczna - wymawianie głosek dźwięcznych jako bezdźwięczne np. g – k) terapia opóźnionego rozwoju mowy (ważne jest ustalenie czy opóźniony rozwój mowy jest samoistny - dotyczy tylko procesu mówienia, rozwój zdolności rozumienia jest prawidłowy, najczęściej wynika z indywidualnego tempa i rytmu rozwojowego lub braku dojrzałości aparatu artykulacyjnego; czy opóźniony rozwój mowy jest niesamoistny - opóźnienie powstaje na określonym tle i jest ściśle związane z zaburzeniami rozwoju psychofizycznego dziecka) 2. TERAPIA NEUROLOGOPEDYCZNA wspomaganie rozwoju płynności mowy dziecka z jąkaniem rozwojowym (niepłynność mowy występująca u dzieci w młodszym wieku tj. przed 5 r.ż., pojawia się na skutek intensywnego rozwoju mowy dziecka, zmniejsza się wraz z wiekiem na skutek doskonalenia przez dziecko systemu językowego) terapia jąkania (podstawowe symptomy niepłynności mowy: powtarzanie głosek np. a-a-a, sylab np. ma-ma-ma, wyrazów np. Ala Ala ma psa, przeciąganie głosek np. mmmmama, blokowanie np. m....ama, zbyt szybkie mówienie, nierytmiczne mówienie. Jąkanie jest zaburzeniem płynności mowy wynikającym z dyskoordynacji aparatu oddechowego, fonacyjnego i artykulacyjnego) terapia afazji (zaburzenia mowy polegające na częściowej lub całkowitej utracie umiejętności budowania i rozumienia tekstów słownych na skutek ogniskowego uszkodzenia ośrodków mowy dominującej półkuli mózgu. Do najczęstszych czynników wywołujących afazję zalicza się: udary mózgu, urazy czaszki, guzy mózgu) terapia dysfazji (zaburzenia rozwoju mowy u dzieci wynikające z patologii mózgu tzw. dysfazja rozwojowa czyli przyczyna zaburzeń rozwoju zaistniała przed początkiem rozwoju mowy lub tzw. dysfazja nabyta - na skutek uszkodzenia prawidłowo rozwijającego się mózgu czyli w trakcie procesu rozwojowego) terapia dysartrii (zaburzenia mowy charakteryzujące się zaburzeniami artykulacji dźwięków na skutek uszkodzenia ośrodków i dróg unerwiających narządy mowne tj. artykulacyjne, fonacyjne, oddechowe) terapia mowy dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym terapia mowy dzieci autystycznych 3. TERAPIA PEDAGOGICZNA kształtowanie dojrzałości wczesnoszkolnej (przygotowywanie do nauki czytania i pisania metodą glottodydaktyczną) terapia dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki wg autorskiego programu edukacyjnego prof. dr hab. Edyty Grószczyk-Kolczyńskiej terapia dysleksji
EDYCJA DANYCH »
zamknij okno